אחד המושגים בהם היחס בין שימוש תדיר לבין הבנה הכי פחות מחמיא הוא המושג אסטרטגיה. כולם מבנים שזה חשוב, מעט מבינים מה זה ועוד פחות יודעים כיצד לנסח אסטרטגיה נכונה לארגון. לשאלתי מנהלים מה האסטרטגיה של הארגון, תדיר נשמעים משפטים נבובים כמו”להיות מספר 1″ (מספר 1 במה? בתקלות ייצור? בתאונות עבודה? )  😆 או”להיות תחרותיים” או  לספק את השירות הטוב ביותר”. משפטים גנריים אלה מזיקים בכך שמסתירים בורות ועשייה ניהולית לא נכונה. הכלי הנפוץ ביותר (והוא גם כלי שימושי מאד) לניסוח אסטרטגיה בארץ הוא ה- SWOT, אך שימוש בלעדי בו אינו בהכרח מוביל לינסוח אסטרטגיה ארגונית, בעלת הבנה, עומק, ערך וסיכוי מימוש. אז כיצד מגיעים לאסטרטגיה? המצגת הבאה (12) שקפים מתמצתת את עיקרי הכלים לבניית אסטרטגיה נכונה וביניהם לא מופיע ה-SWOT המפורסם כל כך!.

How do we get to a Strategy wo SWOT – Heb Explanation  למצגת הקלק/י כאן