המשפט: “מה שלא מודדים לא מנהלים” משויך להוגי ניהול שונים: פטר דרוקר, יוסף ג’ורן ואדוארדס דמינג. של מי שלא יהיה המשפט מגלם חכמה ניהולית, אם הינך רוצה לנהל משהו עליך למדוד אותו. כנגד משפט זה ניתן לצטט פתק שהופיע על לוח במשרדו של אלברט איינשטיין: “לא כל מה שחשוב ניתן למדוד ולא כל מה שניתן למדוד חשוב”. כיצד מנווטים בין שתי גישות כביכול סותרות אלו? זאת ועוד, כיצד עושים זאת בבואנו למדוד משהו לא מוחשי כמו תרבות ארגונית. אבל רגע זה נעשה נדיף יותר: כיצד מודדים תרבות ארגונית תומכת חדשנות?!

במודל להפיכת ארגונים ממסורתיים לחדשניים ה- OT2I שפיתחנו, תרבות ארגונית הינה אחת מ- 7 המרכיבים החיוניים לניהול חדשנות. כך שמדידתה הופכת לחובה לכל מנהל מעוניין לדעת האם התרבות הארגונית אצלו מעודדת חדשנות והאם התרבות הארגונית מנוהלת נכון.

 כאן תוכלו למצוא 3 כלים שונים למדידת תרבות ארגונית מעודדת חדשנות, הם:   

א.)  ה”בד לתרבות תומכת חדשנות” של סורן קפלן, מחבר ספר ליפפרוגינג ודובר מבוקש בכנסי חדשנות

MIT  ב.)  הסקר של תרבות ארגונית של אוניברסיטת מ אי טי  המפורסמת

ג.) הסקר של טרסה אמאבילה לתרבות של יצירתיות ארגונית, חוקרת באוניברסיטת הרוורד, לא פחות מפורסמת.

מן הסתם תמצאו חפיפה גדולה בין הכלים ובין הכלים למודל ניהול חדשנות שפיתחנו. אם “אתלה באילנות גבוהים” אגיד Great Minds Think Alike, עכשיו רק נותר לי לחשוב 🙂 .

Organizational Culture Surveying_heb  הקלק/י כאן למאמר השלם