גישור על פני פערי חשיבה והשימוש ב”מפות חשיבה”

לו הייתה ברשותכם מפה הפורשת בפניכם את נבכי מוחו ומחשבותיו של הלקוח שלכם, הייתם ודאי חשים כי יש ברשותכם אוצר ייחודי וגלום, הנותן לכם את הכוח לדעת מהם צרכיו הפנימיים של הלקוח ומהו המענה האידיאלי עבורו. מכיוון וקריאת מחשבות הינה כלי מוטל בספק, והפערים בין מה שאתם חושבים שנכון ללקוח, ובין מה שהלקוח באמת צריך, ממשיכים לגדול, תוכלו להיעזר בכלי רב עוצמה אחר אשר פותח על ידי Poiesys- “מפות חשיבה”.

 הצצה לעולם אחר

Poiesys מעמידה לרשותכם ניסיון רב שנים של ייעוץ ארגוני וכלי ייחודי ליצירת “מפות חשיבה” המאפשרים לכם להציץ לעולמו הפנימי של הלקוח. כלי ייחודי זה ממפה באופן אובייקטיבי את הפערים הקיימים בין דפוסי החשיבה של מנהלים, עובדים ולקוחות וכן את הגורמים לכך. באמצעות שיטת מיפוי זו ניתן לזהות את המשותף ואת השונה בחשיבה של כל אחד מהמגזרים. מתוך ההשוואה ,בין מפות החשיבה המתקבלות, ניתן להגדיר את מקור פערים וניתן לגבש את דרכי הפעולה שיובילו לתוצאות הרצויות.

 שיטת ה-Concept Mapping– איך זה עובד?

תהליך המיפוי מתאים לכלל סוגי הארגונים המספקים שירותים ללקוח, ואף כי לכל ארגון מאפיינים ייחודיים לו, התהליך מורכב ממספר שלבים שפותחו כך שיתאימו לכולם. תהליך המיפוי עצמו, נעשה באמצעות עריכת ראיונות עומק, קבוצות מיקוד, העברת שאלונים וניתוח תוצאות סטטיסטיות. כחלק מהתהליך, מתבצע מיפוי הן של הרעיונות (Concept Mapping) החשובים והן של האנשים (People Mapping) ודרגת הקונצנזוס ביניהם.

 הממצאים שנאספו מעובדים לכדי מפות חשיבה, ובאמצעותם ניתן ללמוד על דרכי החשיבה שלכם, של הארגון, של קבוצות מסוימות (לקוחות/ עובדים/ ועדי עובדים/ אנשי פיתוח) ולקבל החלטות יישומיות לצמצום פערי החשיבה בין הקבוצות השונות. Poiesys תלווה אתכם לאורך כל התהליך, משלב האבחון ויצירת מפות החשיבה ועד ליישום דרכי הפעולה המוצעות ומדידת הצלחתן.

 יתרונות השיטה עבור הארגון:

באמצעות שיטת המיפוי, תוכלו כמנהלים לענות על שאלות מהותיות, ובכללן-

–          כיצד חושבים הלקוחות שלכם? מה חשוב להם? מהם סדרי העדיפויות שלהם וכיצד הם מארגנים את החשיבה שלהם?

–  היכן קיימים “חורים בחשיבה” אשר מהווים הזדמנויות עסקיות של הארגון? אלו מוצרים כדאי לפתח/לחדש בהתאם לצרכי הלקוח?

–          מי מלקוחותיך במרכז הקונצנזוס ועם מי כדאי לכם לנהל דיאלוג מתמיד?

–          האם יש קונצנזוס בקרב העובדים סביב נושאים מהותיים? במידה ולא, מי הם העובדים אשר חושבים אחרת?

–          כיצד לכוון את אנשי המכירות ואת צוות המו”פ לחשוב במונחי לקוח?

–          אילו קורסים רצוי לפתח כך שיתאימו לדפוסי החשיבה של המעורבים בו ויצמצמו את הפערים לטובת הארגון?

 תהליך המיפוי וממצאי השיטה, ילמדו אתכם ואת העובדים בארגון לחשוב באופן ממוקד לקוח, ולקבל החלטות ניהוליות ויישומיות על סמך הבנה פנימית ואמיתית של הלקוח וצרכיו. השיטה תאפשר לאבחן אם קיימים “חורים בחשיבה”  אשר אותם ניתן למנף כהזדמנות מאתגרת לחדשנות שתוביל אתכם להצלחה.